RODO

Obowiązek informacyjny dla pacjentów, przedstawicieli ustawowych, osób upoważnionych, opiekunów faktycznych lub osób bliskich pacjentów NIEPUBLICZNY ZAKŁAD OPIEKI ZDROWOTNEJ LEKARZ RODZINNY SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ

 

KTO JEST ADMINISTRATOREM DANYCH?

Zgodnie z ogólnym rozporządzeniem o ochronie danych (RODO) administratorem Państwa danych osobowych jest NIEPUBLICZNY ZAKŁAD OPIEKI ZDROWOTNEJ LEKARZ RODZINNY SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ (ul. ks. Prałata Stanisława Słonki 24, 34-300 Żywiec) (Administrator). Kontakt z Administratorem: 33 861 20 53.

Administrator jest odpowiedzialny za bezpieczeństwo danych osobowych oraz ich przetwarzanie zgodnie z przepisami prawa.

W JAKIM CELU I NA JAKIEJ PODSTAWIE WYKORZYSTUJEMY DANE?

Państwa dane osobowe będziemy wykorzystywać w następujących celach:

  • wykonywania działalności leczniczej, w tym udzielania świadczeń zdrowotnych, prowadzenia dokumentacji medycznej i realizowania innych obowiązków prawnych. Obowiązki te określa w szczególności ustawa z dnia 15 kwietnia 2011 r. o działalności leczniczej, ustawa z dnia 6 listopada 2008 r. o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta oraz wydane na ich podstawie rozporządzenia (art. 6 ust. 1 lit. c RODO i art. 9 ust. 2 lit. h RODO – obowiązek prawny oraz realizacja celów profilaktyki zdrowotnej, diagnozy medycznej, zapewnienie opieki zdrowotnej),
  • zapewnienie realizacji praw pacjentów (oraz ich przedstawicieli ustawowych, osób upoważnionych, opiekunów faktycznych lub osób bliskich), w szczególności w zakresie udzielania informacji lub dokumentacji medycznej (podstawa prawna – art. 6 ust. 1 lit. c
    i art. 6 ust. 1 lit. f RODO – obowiązek prawny i prawnie uzasadniony interes),
  • dochodzenia lub obrony przed ewentualnymi roszczeniami, związanymi z wykonywaniem działalności leczniczej lub też w związku z potrzebą wykazania określonych faktów, mających w tym zakresie istotne znaczenie dla Administratora (art. 6 ust. 1 lit. f RODO
    – prawnie uzasadniony interes); terminy dochodzenia roszczeń wynikających z umowy szczegółowo określa Kodeks cywilny.

Dodatkowo, za dobrowolnie wyrażoną przez pacjenta lub inną osobę oddzielną zgodą, możliwe jest wykorzystywanie jej danych osobowych w zakresie wykraczającym poza wskazane wyżej podstawy, np. zgoda na wykorzystywanie wizerunku lub wykorzystywanie adresu e-mail dla przekazywania informacji medycznych (art. 6 ust. 1 lit. a RODO, art. 9 ust. 2 lit. a RODO – zgoda).

Przekazanie danych w zakresie wymaganym przepisami prawa (w szczególności w przypadku pacjentów: imię, nazwisko, data urodzenia, płeć, adres miejsca zamieszkania, numer PESEL) jest niezbędne dla realizacji ww. celów Administratora. Odmowa przekazania danych w tym zakresie może się wiązać z brakiem możliwości wykonywania działalności leczniczej oraz realizacji innych ww. celów Administratora. W pozostałym zakresie przekazanie danych jest dobrowolne.

Państwa dane nie będą wykorzystywane dla podejmowania decyzji opartych wyłącznie na zautomatyzowanym przetwarzaniu danych osobowych, w tym profilowania w rozumieniu art. 22 RODO.

JAK DŁUGO BĘDZIEMY WYKORZYSTYWAĆ DANE?

Dane będziemy wykorzystywać przez okres niezbędny do realizacji ww. celów. W zależności od podstawy będzie to odpowiednio:

  • okres do momentu ewentualnego skutecznego wycofania zgody na przetwarzanie danych osobowych,
  • okres wynikający z przepisów prawa[1],
  • okres przedawnienia roszczeń,
  • okres do momentu ewentualnego złożenia skutecznego sprzeciwu.

JAK WYCOFAĆ ZGODĘ?

W każdej chwili przysługuje Państwu prawo do wycofania zgody na przetwarzanie danych osobowych, ale jedynie w przypadku danych, które są przetwarzane na podstawie takiej zgody. Jeżeli skorzystają Państwo z tego prawa, Administrator zaprzestanie przetwarzania danych
i zostaną one usunięte. Wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem wykorzystania danych w okresie, gdy zgoda obowiązywała.

Zgoda może być wycofana w szczególności przez kontakt z Administratorem (dane kontaktowe na początku dokumentu) lub inspektorem ochrony danych (IOD) (dane kontaktowe na końcu dokumentu).

JAKIE MAJĄ PAŃSTWO PRAWA?

Mogą Państwo złożyć do Administratora wniosek o: dostęp do danych osobowych (informację
o przetwarzanych danych lub kopię danych), sprostowanie danych (gdy Administrator posiada nieprawidłowe dane), przeniesienie danych (w przypadkach określonych w RODO), usunięcie lub ograniczenie przetwarzania danych – na zasadach określonych w RODO.

Niezależnie od praw wymienionych wcześniej mogą Państwo w dowolnym momencie wnieść sprzeciw wobec przetwarzania danych, jeśli podstawą prawną ich wykorzystania jest prawnie uzasadniony interes (art. 6 ust. 1 lit. f RODO).

Wnioski te mogą być składane do Administratora (dane kontaktowe na początku dokumentu) lub do IOD (dane kontaktowe na końcu dokumentu).

Mogą Państwo także wnieść skargę do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych (UODO), jeżeli uważają Państwo, że przetwarzanie Państwa danych osobowych narusza przepisy prawa. Szczegółowe informacje znajdują się na stronie internetowej UODO pod adresem https://uodo.gov.pl/pl/492/2464.

KOMU PRZEKAZUJEMY PAŃSTWA DANE OSOBOWE?

Z zachowaniem wszelkich gwarancji bezpieczeństwa danych, Państwa dane Administrator może przekazywać (nie licząc osób upoważnionych przez Administratora) innym podmiotom,
w szczególności: podmiotom uprawnionym do ich otrzymania na mocy przepisów prawa, podmiotom przetwarzającym je w imieniu Administratora (np. dostawcom usług technicznych lub podmiotom świadczącym usługi doradcze) oraz innym administratorom (np. kancelariom prawnym lub notarialnym).

 

 

JAKO MOŻNA SIĘ Z NAMI SKONTAKTOWAĆ W SPRAWIE OCHRONY DANYCH OSOBOWYCH?

W sprawach związanych z ochroną danych osobowych mogą Państwo kontaktować się
z Administratorem (dane kontaktowe na początku dokumentu) lub z IOD Administratora za pośrednictwem adresu e-mail rodo@jamano.pl.

DODATKOWA INFORMACJA DLA OSÓB UPOWAŻNIONYCH PRZEZ PACJENTÓW

Państwa dane zostały pozyskane za pośrednictwem pacjentów (lub ich przedstawicieli ustawowych). Administrator będzie je przetwarzać w zakresie wskazanym przez pacjentów (imię, nazwisko, data urodzenia, dane kontaktowe).

 

[1] Co do zasady wynosi on 20 lat, licząc od końca roku kalendarzowego, w którym dokonano ostatniego wpisu w dokumentacji medycznej pacjenta.

Copyright by P2lab.pl 2024. Wszystkie prawa zastrzeżone.